Hukuk Muhakemeleri Kanunu ve İlgili Mevzuat Gerekçeli – Notlu

Yazar : İpek Türkyılmaz Kabaktepe
Basım Tarihi : 2017 Kasım

“Derlemede, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun yanı sıra 523S sayılı Adli Yargı İlk Derece Mahkemeleri ile Bölge Adliye Mahkemelerinin Kuruluş, Görev ve Yetkileri Hakkında Kanuna, 6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu’na ve 6754 sayılı Bilirkişilik Kanunu’na yer verilmiştir.

6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nda kabul gören sabit değer sistemi, yapılan değişildik ile yeniden değerleme esasına tabi kılınmıştır. Bu nedenle senetle ispat kuralında, senede karşı tanıkla ispat yasağında, istinafa başvuruda, temyize başvuruda ve temyizde duruşma yapılmasında öngörülen parasal sınırlar her takvim yılı başından itibaren değişikliğe uğrayacaktır. Bu çerçevede, çalışmada, 6100 sayılı Kanunda yer alan parasal değerler ve yürürlük tarihleri açısından ilgili maddenin ve madde atfının dikkate alınması gerekmektedir.”

(Önsözden)

Cengiz Serhat Konuralp, Evren Koç, İpek Türkyılmaz Kabaktepe